Horoscoop
- Tarot
- Chinese horoscopen
- Numerologie
- Spiritualiteit
- Runen
- Liefde
Humor
- Video
- Plaatjes
De naakte waarheid van het douchen
Bijna elke vrouw ergert zich aan lichamelijke pietluttigheden. Is het niet haar buik, waar 64% van de Nederlandse vrouwen over valt, dan staan haar heupen of dijen haar niet aan, zo blijkt uit on
derzoek van het beautymerk Dove. Met name onder de douche lijken deze imperfecties uitvergroot. Over het algemeen laat de Nederlandse vrouw haar humeur niet beïnvloeden door te dikke billen, buiken of dijen. Sommige vrouwen geven hun onvolkomenheden gewoon een troetelnaam en grappen zo kleine imperfecties weg.Uit het onderzoek, dat uitgevoerd werd in vier Europese landen, blijkt dat de Nederlandse vrouw het meest gelukkig is met haar lichaam. Zo zegt 17% van de vrouwen in Nederland totaal geen lichamelijke ‘probleemzones’ te kennen, tegenover 9% van de Engelse vrouwen
Zwembandje en theezakjes
‘Zwembandjes’ en ‘theezakjes’ zijn de meest genoemde koosnaampjes in Nederland voor lichamelijke imperfecties; respectievelijk ‘kleine vetrolletjes op de heupen’ en ‘weinig gevulde borsten’. Niet elk koosnaampje wordt als ‘grappig’ ervaren. Zo is ‘spillebeen’ in Frankrijk grappig, terwijl de Nederlandse vrouw daar de lol niet van inziet.
Met je ronde appelbillen op tv
Lachen om je ‘zwembandje’ of ‘armkwabben’ is één ding, ze in de spotlights zetten is wel even iets anders. Dove liet zich inspireren door de grappen en grollen van vrouwen en daagde zes vrouwen uit met hun ‘appelbillen’ en ‘ding dong dijen’ op tv te gaan in de nieuwe reclamespot voor doucheproducten. Door het uitvergroten van kleine imperfecties en de grappen daarover met alle vrouwen te delen, hoopt Dove meer vrouwen aan te moedigen van hun schoonheid te genieten.